Chat alert

Ofte stilte spørsmål

Hvor kan jeg reise med Companion Ticket for SAS EB Classic?

Companion Ticket kan kun brukes på reiser som betales fullt ut med EuroBonus poeng. For deg som har et SAS EuroBonus Classic Amex kort, gjelder Companion Ticket for reiser med SAS og Widerøe i Europa. Reisen bestiller du på www.sas.no/eurobonus ved å logge deg inn med din profil.  Søk opp EuroBonus reise for en eller to personer, og aktiver din Companion Ticket ved å klikke på denne kampanjen på bestillingsiden.

Hvis du skal reise med Widerøe, bestiller du  på telefon (+47) 64 81 60 99. Telefonbestilling (engelsktalende tjeneste) er tilgjengelig mandag-lørdag mellom 09 - 17. 

Hvor kan jeg reise med Companion Ticket for SAS EuroBonus Premium American Express Card?

Companion Ticket kan kun brukes på reiser som betales fullt ut med EuroBonuspoeng. For deg som har et SAS EuroBonus Premium American Express Card, gjelder Companion Ticket for reiser med SAS og  Widerøe på alle ruter disse flyselskapene tilbyr. Reisen bestiller du på ww.sas.no/eurobonus ved å logge deg inn med din profil. Søk opp EuroBonus reise for en eller to personer, og aktiver din Companion Ticket ved å klikke på denne kampanjen på bestillingsiden.

Reiser med Star Alliance partnere må bestilles på telefon (+47) 64 81 60 99.  Telefonbestilling er tilgjengelig mandag-lørdag mellom 09 - 17. 

Hvor kan jeg reise med Companion Ticket for SAS EuroBonus Platinum?

Companion Ticket kan kun brukes på reiser som betales fullt ut med EuroBonuspoeng. For deg som har et SAS EuroBonus Platinum American Express Card, gjelder Companion Ticket for reiser med SAS,Widerøe og alle Star Alliance partnere på alle ruter disse flyselskapene tilbyr. Reisen bestiller du på www.sas.no/eurobonus ved å logge deg inn med din profil. Søk opp EuroBonus reise for en eller to personer, og aktiver din companion ticket ved å klikke på denne kampanjen på bestillingsiden.

Reiser med Star Alliance partnere må bestilles på telefon (+47) 64 81 60 99. Telefonbestilling er tilgjengelig mandag-lørdag mellom 09 - 17. 

Hvor finner jeg CVC koden?

CVC koden står på forsiden av kortet, over og litt til høyre for kortnummeret ditt.

Kan jeg betale inn ekstra til min American Express konto?

Ja, det kan du. Kortet ditt har et eget kontonummer, dette finner du på fakturaen din eller i Nettkonto. Du trenger ikke KID for å betale inn til denne kontoen.

Hva kan Membership Rewards® brukes til?

Poengene kan innløses i reiser, opplevelser eller veldedighet. Se oversikt her

Jeg har fått nytt kort, og skjønner ikke hvorfor?

Det er flere årsaker til at det sendes nytt kort til deg:
o Kortene fornyes hvert år. Sjekk utløpsmåned og -år på kortet du har fra før.
o Når du opp- eller nedgraderes hos EuroBonus, sendes det nytt kort. 
o Hvis du har opp- eller nedgradert ditt medlemskap hos American Express.

Hvis ingen av disse årsakene stemmer, kan du ta kontakt med oss.

Når får jeg EuroBonus Ekstrapoengene mine?

Når du tar i bruk kortet utløses EuroBonus Ekstrapoengene. Bonusen overføres til din EuroBonus konto når du har betalt faktura. Har du SAS EuroBonus Classic Card får du 3000 Ekstrapoeng, SAS EuroBonus Premium Card får du 6000 Ekstrapoeng og har du SAS EuroBonus Platinum Card får du 12 000 Ekstrapoeng.

Jeg har passert 100 000 NOK i bruk på kortet, men jeg har ikke fått Companion Ticket?

Det tar litt tid fra du når omsetningskravet til du mottar Companion Ticket. Companion Ticket blir ikke aktivert før utgangen av påfølgende måned etter at omsetningskravet er nådd på faktura. Det vil si at det alltid vil ta minimum 30 dager og maksimum 60 dager før den er tilgjengelig for kunde (avhengig av forfallsdato).

Hvor lenge er Companion Ticket gyldig?

Companion Ticket er gyldig det året du opptjener den + ett kalenderår. 

Dersom du opptjener din Companion Ticket på slutten av et kalenderår, må du være oppmerksom på opptjeningsåret allerede kan være over. Da er din Companion Ticket gyldig ut det året du får brevet.

Ofte stilte spørsmål